Sådan hjælper vi Sofa.dk med at nå deres mål via Google Ads
Kunde
Sofa.dk
Periode
2021 - nu
Kanaler
Google Ads
Facebook Ads
Specialist
Søren Skriver

Tagline
Vi hjælper Sofa.dk med at nå deres mål via Google Ads
AZZAWEB og Shaping New Tomorrow havde længe haft et Google Ads-samarbejde, hvorfor det var naturligt at udvide med SEO. Med topplaceringer ved både betalt annoncering og de organiske søgeresultater er der langt mere trafik, omsætning og brandgenkendelse at hente.
205%
Mere trafik fra Google
6x
Return on ad spend
#5
Top 5 på 15 søgeord
Den overordnede on-page-strategi
Søgeordskannibalisering er når to eller flere sider konkurrerer om det samme søgeord. Dette “forvirrer” Google og forvrænger en hjemmesides evne til at rangere for det/de bestemte søgeord.
Vi ser sjældent en webshop uden nogen form for søgeordskannibalisering, og det samme var gældende for Shaping New Tomorrow. Eftersom de har en række kategorisider, der omhandler herrebukser/chinos, rangerede flere sider for de samme søgeordsgrupper.
Dette kan være svært at komme til livs, men blev løst ved at øge fokus på individuelle søgeordsgrupper, som har været tildelt den enkelte kategoriside.
Helt praktisk betyder det, at vi har arbejdet med søgeordsdensiteten, underoptimeret for andre søgeordsgrupper på kategorisider, ændret URL’er for at gøre siderne mere relevante (og omdirigeret de gamle) samt bygget relevante, stærke og autoritære links til de respektive sider.
Optimeringer af metatitler/beskrivelser med henblik på maksimal relevans og højest mulig klikrate
Optimeringer af metatitler/beskrivelser med henblik på maksimal relevans og højest mulig klikrate
Optimeringer af metatitler/beskrivelser med henblik på maksimal relevans og højest mulig klikrate
Derfor virker Google Ads for Sofa.dk
Søgeordskannibalisering er når to eller flere sider konkurrerer om det samme søgeord. Dette “forvirrer” Google og forvrænger en hjemmesides evne til at rangere for det/de bestemte søgeord.
Vi ser sjældent en webshop uden nogen form for søgeordskannibalisering, og det samme var gældende for Shaping New Tomorrow. Eftersom de har en række kategorisider, der omhandler herrebukser/chinos, rangerede flere sider for de samme søgeordsgrupper.
Dette kan være svært at komme til livs, men blev løst ved at øge fokus på individuelle søgeordsgrupper, som har været tildelt den enkelte kategoriside.
Helt praktisk betyder det, at vi har arbejdet med søgeordsdensiteten, underoptimeret for andre søgeordsgrupper på kategorisider, ændret URL’er for at gøre siderne mere relevante (og omdirigeret de gamle) samt bygget relevante, stærke og autoritære links til de respektive sider.