Sådan har vi hjulpet Sofa.dk med SEO

FRA LILLE STARTUP TIL VÆKSTVIRKSOMHED
SEO er blevet en afgørende marketingdisciplin for sofa.dk
Væksten er ikke til at tage fejl af. En dedikeret SEO-indsats og kontinuerlig optimering har medført, at sofa.dk i dag har vundet top-placeringer fra store konkurrenter på sofa-relaterede søgeord. Det afspejler sig i tallene, hvor SEO i dag er en af de vigtigste vækstdiscipliner hos sofa.dk.
218%
vækst i omsætningen via SEO
521%
vækst i antallet af besøgende
Sofa-branchens store konkurrenter er blevet budt op til SEO-dans
SEO-mæssigt befinder sofa.dk sig i et ekstremt konkurrencepræget marked, hvor store og tunge konkurrenter ofte har sat sig på topplaceringerne på Google.
Derfor var det vigtigt, at vi gik strategisk til værks, for at give Google de bedste forudsætninger for at lade sofa.dk ranke på de vigtigste søgeord. Det ultimative mål med SEO-indsatsen har fra start været øget omsætning. Derfor blev grundstenene til arbejdet lagt via en omfattende søgeordsanalyse, hvor der blev lagt særligt fokus på kundernes søgemønstre.Hvilke aspekter går igen, når en kunde ender med at have søgt på Google, for dernæst at konvertere? Dertil har vi benyttet os af den data, vi fra Google Ads kan trække ud og berige vores data i SEO-indsatsen.
Synergien mellem Google Ads og SEO er ofte undervurderet; men der kan være guld at hente, hvis man går strategisk til værks!

Med erfaring fra +250 cases i hele verden har vi helt sikkert også et par gode inputs til jer. Kontakt os i dag for at finde ud af, om vi er et potentielt match.
Markant udvidelse af webshoppens struktur
For at matche kunders søgeforespørgsler på Google, har vi løbende udvidet webshoppens struktur markant.
Det har medvirket til, at sofa.dk i dag sidder tungt på nogle af virksomhedens vigtigste søgeord, med nogle landingssider, der matcher efterspørgslen noget nær 1:1.
Ikke nok med, at det har et positivt SEO-mæssigt resultat, så har disse læringer i høj grad medvirket til den massive vækst, vi har oplevet på Google Ads – en kanal, som vi også har fornøjelsen af at håndtere for sofa.dk.
" Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. "
— Sofie Lassen Kalke, CMO Sofa.dk

Trafikken fra Google er med til at berige push-kanalerne
En vigtig faktor i den overordnede omsætningsvækst på +150% for sofa.dk har været synergien mellem de forskellige marketingkanaler.
Via SEO har vi formået at vækste antallet af besøgende fra de organiske søgeresultater med +521%. Det har været med til at berige push-kanalerne markant. Det er langt fra alle besøgende, der konverterer første gang, da der her er tale om et overvejelseskøb.
De mange besøgende, som sofa.dk i dag henter ind via SEO, lander på yderst relevante landingssider qua de strukturelle ændringer af webshoppen. Herefter har vi mulighed for at ramme dem med annoncer på andre marketingkanaler såsom Facebook og Instagram.
På den måde hjælper den ekstremt høje kvalitetstrafik fra SEO med at berige virksomhedens andre marketingkanaler.
